Persondatapolitik

Vi indsamler og behandler kun personoplysninger, som du har udleveret til os i forbindelse med oprettelse af dit medlemskab, oprettelse af en sag/henvendelse eller hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev. Vi behandler personoplysningerne for, at vi kan rådgive dig i dit arbejdsliv og for at kunne yde dig faglig bistand, hvis du skulle få problemer på din arbejdsplads. Derudover for at vi kan sende dig nyhedsbreve.

Hvis du har tilmeldt dig vores nyhedsbrev, vil vi gerne oplyse dig om, at vi kun anvender dine personoplysninger til udsendelse af nyhedsbreve.  Du kan til enhver tid afmelde dig via vores hjemmeside. Har du nogle spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte safu(at)safu.dk

Vi opbevarer som udgangspunkt dine personoplysninger i minimum 5 år grundet bogføringsloven. Hvis vi har behandlet en konkret sag på dine vegne, vil oplysningerne som udgangspunkt kunne blive slettet 10 år efter, medmindre der er tale om en arbejdsskadesag, som opbevares i op til 30 år.

Har du (haft) en sag vil vi typisk (have) samarbejde(t) med advokat eller socialrådgiver. I den sammenhæng vil advokat eller socialrådgiver i virksomheden/hovedorganisationen selvstændigt opfylde kravene til databehandling. Trækkes der på ekstern hjælp vil alle sagsakter ikke nødvendigvis være i vores arkiv.  

Du kan til enhver tid få indsigt i dine personoplysninger hos os. Du kan også ændre i dine egne personoplysninger. Du skal blot skrive til safu(at)safu.dk.